tirsdag 23. juni 2009

Sommerferie: fotografering, sommerjobb og SOL!

Nå har det begynt å gå opp for meg at det er sommerferie, siden sommerjobben har startet. Lommeboken er fornøyd nå som den får fór og ikke bare blir ribbet for innhold. Jeg storkoser meg på Gave og Interiør på Tillertorget. Foreløbig er det vanskelig å svare på alle spørsmålene kundene har, men jeg regner med at det går seg til etterhvert. Det er ikke bare bare å lære seg hvilke varer som er på lager og ikke, når det er hundre tusenvis av pynteartikler, duker, serviser, møbler, blomster, lys og andre ting :P

Dette skoleåret ble ferdig nesten før det var begynt, og jeg har blitt fortalt at det 1. året på videregående skole er det lengste av de tre årene. Jeg kan ikke forestille meg hvor fort de to neste årene skal gå, jeg kommer jo ikke til å rekke å få det med meg før det er over!

Heldigvis trenger jeg ikke å tenke på det før uti august, for nå er det SOMMERFERIE! Det betyr masse tid til fotografering. Kameraet mitt kommer til å få kjørt seg skikkelig de neste to månedene. Det er fantastisk hvor mange muligheter som har åpnet seg etter at jeg kjøpte SLR-kameraet. Det som mangler nå, er å finne ut hvordan blenderåpning, lukkertid, brennvidde og ISO fungerer, hører sammen og brukes på en praktisk måte. Har lest litt i brosjyrer som hørte til kameraet, men det er sannelig ikke lett å forstå seg på alle instillingene! Det kommer til å bli en god del prøving og feiling før jeg får det riktig til, men det er jo bare gøy å ta bilder så det ser jeg fram til.

Til slutt sender jeg mine lengtende bønner til værgudene om at de må sende SOL! Jeg synes det er på tide nå siden sommerferien har begynt :P

1 kommentar:

  1. Enig, d har gått syyykt fort.... :O Skummelt. Men, vi får bare lev her OG no...hahaxD

    Glæde mæ tå finn ut mer om d æ å:D vi får prøve og feile mer sammen(Y) 8-)

    Klems<3 snakkes ætterpåx)

    SvarSlett